آشنایی با رول بازکن فلزی

آشنایی با رول بازکن فلزی

آشنایی با رول بازکن فلزی شامل چه جزئیاتی است و چه موضوعاتی جهت آشنایی مطرح می گردد. در این مطلب قصد داریم به این موارد بپردازیم. با ما همراه باشید.

رول بازکن فلزی

رول بازکن، وسیله‌ای است که در صنایع مختلف، به‌ویژه صنایع فلزی، برای تولید و برش صفحات فلزی به‌کار می‌رود. این دستگاه‌ها، در صنایعی که نیاز به ورقه‌های فلزی با ابعاد و اندازه‌های متنوع و مختلف است، اساسی محسوب می‌شوند. قبل از هر گونه برش و اندازه‌گیری، دستگاه رول بازکن نیازمند به یک فرآیند بازکردن رول‌ها است. این عمل باعث صاف شدن هرگونه خمیدگی یا عیبی که ممکن است در رول وجود داشته باشد، می‌شود و در نهایت، رول به یک ورق فلزی استاندارد تبدیل می‌شود.

صاف کردن رول در دستگاه رول باز کن

رول باز کن ها در فرایندی که در آن ورق های فلزی را از رول جدا می کنند و آن را به قسمت های بعدی تولید منتقل می کنند ورق فلزی را می کشند و به این ترتیب باعث صاف شدن ورقه ی فلزی می شوند.

>> مطالعه بیشتر: دستگاه برش رول به شیت را به شماپیشنهاد می کنیم که مطالعه کنید

از بین بردن تنش های ورق فلزی

رول باز کن ها دارای یک سری غلطک های مخصوص هستند. این غلطک ها که در هنگام باز کردن ورقه ی فلزی باعث می شوند که حالت های برآمده و یا فرورفته ی ورقه ی فلزی از بین برود.

ورقه ی فلزی صاف و آماده ی استفاده در صنعت فلزی مورد نظر بشود.

انواع رول باز کن های ورق های استیل

رویل باز کن های ورقه های استیل دو نوع هستند یک نوع سنتی که فقط یک کویل را در خود جای می دهد. رول باز کن های سنتی بیشتر برای باز کردن رول های ورقه های استیلی استفاده می شوند. که ضخامت و اندازه ی بیشتری دارند و وزن آن ها بیشتر از باقی کویل های موجود در بازار است.

نوع دوم دستگاه رول باز کنی که برای باز کردن رول های ورقه های استیل از آن ها استفاده می شود نوع جدید آن است که می تواند چندین کویل را به صورت همزمان بر روی خود نگه دارد. در این مدل رول باز کن کویل مورد نظر به تناسب نیاز باز می شود و در تولیدات صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد و سپس در همان دستگاه رول باز کن در صورت نیاز به باز شدن کویل دیگری، کویل دیگر را باز کرده و از آن استفاده می شود.

این نوع دستگاه رول باز کن برای کویل هایی با وزن و ضخامت کمتر مورد استفاده قرار می گیرد. و همچنین جابه جایی در بین کویل ها و سرعت باز شدن ان ها در این رول باز کن های مدرن به مراتب بیشتر از رول باز کن های سنتی است.

فامتک از سال 2005 با نام گروه مهندسی وساخت نوآوران در راستای یاری و کمک به تولید کنندگان داخلی شروع به ساخت قالب های صنعتی و دستگاه های خاص نمود. این شرکت بعد از آشنایی با روند خط تولید دستگاه رول بازکن و انواع فیدر، دستگاه برش رول به شیت و .. در کشورهای اروپایی تصمیم گرفت این محصولات را در داخل کشور تهیه و خط تولید آن را ایجاد کند. به همین دلیل با تلاش فراوان و نظارت متخصصین اروپایی و ترکیه ای تصمیم گرفت آن را به سبد محصولات تولیدی خود اضافه کند.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *