نقش رول بازکن در صنایع فلزی

نقش رول بازکن در صنایع فلزی

نقش رول بازکن در صنایع فلزی چیست؟ این دستگاه چه مزیت و ویژگی هایی دارد.

دستگاه های رول باز کن دستگاه هایی هستند که ورقه های فلزی را بدون هیچ اخلالی از یکدیگر باز می کنند.

ورقه های فلزی که در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرند همانند لوله های پارچه ای هستند.

تصور کنید که برای خرید پارچه به پارچه فروشی رفته اید. پارچه فروش یک توپ پارچه را از میان قفسه ها پایین می آورد.

این توپ های پارچه ای پارچه هایی هستند که به دور یک استوانه ی مقوایی لوله ای پیچیده شده اند.

چنین چیزی هم در صنایع ساخت و ساز وجود دارد. ورقه های فلزی به صورت استوانه ای در اطراف یکدیگر جمع شده اند.

برای برش دادن این ورقه ها به سایز دلخواه از دستگاه رول باز کن استفاده می شود.

دستگاه رول باز کن دارای توانایی باز کردن ورقه های فلزی است که به صورت یک رول درامده اند و برای تولیدات صنعتی نیاز به باز شدن دارند.

دستگاه رول بازکن

یکی از کاربردی ترین دستگاه ها در صنایع فلزی دستگاه رول بازکن است. در صنعت فلزکاری دستگاه رول باز کن در تولید و پردازش ورق های فلزی نقش دارد.

تولید و پردازش ورق های فلزی برای صنایع مختلفی همانند خودروسازی، لوله سازی، صنایع فضایی و غیره توسط دستگاه رول باز کن اتفاق می افتد.

از جمله کاربردهای دستگاه رول باز کن، باز کردن ورق، برش و شکل دادن ورق ها است.

دستگاه رول بازکن قادر است تنش ورق زا به خوبی تنظیم و کنترل کند و در هنگام برش و پردازش ورق های فلزی مانع از تکانه های غیر قابل پیش بینی بشود.

در فرآیند باز کردن ورقه های فلزی استفاده از دستگاه رول باز کن بهره وری و کارایی بالایی را فراهم می کند.

مزیت های استفاده از دستگاه رول بازکن

افزایش تولید و ظرفیت:

با استفاده از دستگاه رول باز کن تولید کنندگان صنایع فلزی قادر به افزایش ظرفیت و افزایش سرعت تولید خود هستند. دستگاه رول باز کن کارایی بالایی دارد و می تواند حجم بالایی از ورقه های فلزی را در مدت زمان کمی پردازش کند.

بهبود کیفیت:

دستگاه رول باز کن این امکان را به تولید کنندگان می دهد که ورقه های فلزی را به صورت صاف و هموار باز کنند در نتیجه کیفیت ورقه های فلزی حفظ خواهد شد و محصول نهایی از نقص و ایراد های انگشت شماری برخوردار خواهد بود.

کاهش ضایعات و هزینه ها:

استفاده از دستگاه رول باز کن ضایعات را کاهش می دهد چرا که فرآیند باز شدن صفخات فلزی به درست ترین شکل ممکن صورت می پذیرد و همین عامل موجب می شود که هزینه های تولید کم شده و در نتیجه سود تولیدات افزایش پیدا کند.

انعطاف پذیری و تنوع:

دستگاه رول باز کن ورق قابلیت تنظیم و تغییر پارامتر های مختلف را دارد و به همین ترتیب می توان ورق های فلزی با ابعاد و ضخامت های متفاوتی را با استفاده از دستگاه رول باز کن پردازش کرد. این انعطاف پذیری همچنین این امکان را به تولیدی ها می دهد که ورق های فلزی را به محصولات مختلفی تبدیل کنند.

افزایش بهره وری:

از آنجایی که سرعت عملکرد دستگاه رول باز کن زیاد است بهره وری تولیدی هایی که از ورقه های بزرگ فلزی برای ساختن محصولات صنعتی خود استفاده می کنند افزایش پیدا می کند و یک تولیدی می تواند در مدت زمان کوتاه تری نسبت به تولید محصولات فلزی خود اقدام کند. پس یکی دیگر از کارایی های دستگاه رول باز کن این است که این دستگاه می تواند با سرعت و دقت بالایی ورق های بزرگ فلزی را پردازش کرده و در زمان و هزینه های مربوط به تولید صرفه جویی کند.

دقت و صحت:

دستگاه های رول باز کن دقت زیادی در برش و اندازه گیری ورق های فلزی دارند از همین رو پردازش ورق های فلزی با صحت بالایی صورت می پذیرد. به همین جهت تولید کننده هایی که از رول بار کن ها برای پردازش ورق های فلزی تولیدی خود استفاده می کنند محصولات نهایی با کیفیتی و با مشخصات دقیق تری خواهند داشت.

چرا فام تک؟

فام تک دارای سابقه ی چندین و چند ساله در زمینه ی ارائه ی خدمات اندازه گیری و برش صفحات فلزی است.

فام تک دستگاه های برش رول به شیت و برش رول به رول را در بالاترین سطح کیفی به فروش می رساند.

می توانید برای خرید بهترین دستگاه ها در زمینه ی برش ورقه های فلزی به فام تک مراجه کنید.

کارشناسان فروش فام تک شما را در انتخابی ایده آل راهنمایی می کنند.

می توانید برای تصمیم گیری بهتر مقاله های موجود در سایت فام تک را مطالعه کنید.

اگر از نحوه ی کار دستگاه های رول باز کن و یا برش اطلاعات کافی ندارید مقاله ها را مطالعه بفرمایید.

مطالعه ی مقاله های موجود در فام تک برای آگاهی بحشیدن به خریدار های دستگاه های صنعتی بسیار مناسب است.

اگر در خرید تجهیزات برش و یا تجهیزات رول باز کن تجریه داشته باشید می توانید تجهیزات فام تک را با تجهیزات دیگر شرکت های موجود در صنایع بررسی کنید و به این ترتیب متوجه بشوید که توانایی فام تک در ارائه ی تجهیزات و فناوری های به روز دنیا به مراتب بیشتر است.

نتیجه گیری

رول باز کن ها می توانند ابزارهای مفیدی برای باز کردن رول های مواد مختلف باشند. آنها می توانند سرعت، راحتی، ایمنی و دقت را به همراه داشته باشند. البته رول باز کن ها فضای زیادی را اشغال می کنند و نیاز به نگهداری منظم دارند. قبل از خرید رول باز کن مهم است که نیازهای خود را به دقت بررسی کرده و مدل مناسب را انتخاب کنید.

از سال 2005، شرکت فامتک با نام گروه مهندسی وساخت نوآوران، به منظور حمایت و ارتقاء تولید داخلی، به ساخت قالب‌های صنعتی و دستگاه‌های خاص پرداخت. پس از آشنایی با فرآیند تولید دستگاه‌های رول بازکن و انواع فیدر، دستگاه برش رول به شیت شرکت تصمیم گرفت تا این محصولات را در داخل کشور تولید کرده و خط تولید مربوطه را ایجاد نماید. این تصمیم به همراه تلاش فراوان و نظارت متخصصین اروپایی و ترکیه‌ای، منجر به اضافه کردن این محصولات به سبد محصولات تولیدی شرکت گردید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *