نحوه عملکرد دستگاه رول بازکن

نحوه عملکرد دستگاه برش رول به شیت

در مورد نحوه عملکرد دستگاه رول بازکن چه می‌دانید؟ آیا می دانید دستگاه رول بازکن چیست و چه ویژگی ها و خصوصیاتی دارد؟ استفاده از آن چه مزایایی دارد؟

دستگاه رول بازکن شیت یکی از ابزار آلات صنعتی به شمار می‌رود که قادر است شیت‌ها را به راحتی باز و یا جایگزین کند. حرکت دورانی و کششی مناسب در این دستگاه به باز شدن شیت‌ها و آماده‌سازی آن‌ها برای استفاده و یا پردازش کمک خواهد کرد. باز شدن رول و یا کویل ورق از جمله فرآیند‌هایی است که اگر توسط اپراتور به درستی انجام نشود، مسلماً تابیدگی و پیچش ورق را به دنبال خواهد داشت. در این مقاله قصد داریم در مورد نحوه عملکرد دستگاه رول بازکن صحبت کنیم. اگر شما هم دوست دارید در مورد این دستگاه بیشتر بدانید، تا انتهای مقاله را مطالعه کنید.

» در ادامه می توانید دستگاه برش رول به شیت را به عنوان یکی از تجهیزات پر کاربرد در برش روق های رول به شیت بررسی و مطالعه کنید.

ویژگی و خصوصیات مهم دستگاه رول باز کن

دستگاه رول باز کن نقش بسیار مهمی در فرآیند تولید ورق استیل ایفا می‌کند. در این قسمت قصد داریم به بیان ویژگی‌های این دستگاه بپردازیم.

  • باز نمودن رول‌ها

از ویژگی‌های دستگاه رول باز کن باید به باز نمودن رول ورق استیل اشاره کرد. رول‌ها با دقت و به صورت کنترل شده با استفاده از یک سیستم مکانیکی قدرتمند از حلقه کویل خارج شده و به چرخه کار وارد خواهند شد.

  • صاف نمودن ورق‌ها

بعد از این که رول توسط دستگاه باز شد، حالا نوبت به صاف کردن آن‌ها می‌رسد. ورق‌های استیلی که در ابتدا تاب و پیچ خورده بودند، با استفاده از غلتک‌های نوردی که در دستگاه تعبیه شده‌اند، به راحتی صاف خواهند شد.

  • کنترل دقیق فرآیند

دستگاه رول بازکن دارای سیستم کنترل پیشرفته‌ای بوده و دقت و کارایی بالایی در فرآیند باز و صاف کردن دارد. فشار غلتک، سرعت باز شدن رول و سایر پارامتر‌های مرتبط در طول باز و صاف کردن رول‌ها به خوبی کنترل و تنظیم خواهد شد.

  • ایمنی اپراتور

نحوه عملکرد دستگاه رول بازکن به صورتی است که ایمنی و حفظ جان اپراتور را در اولویت قرار داده است. سنسور و سیستم هشدار کارگزاری شده در این دستگاه علاوه بر افزایش ایمنی اپراتور از وقوع هر گونه حادثه‌ای جلوگیری خواهد کرد.

  • گزارش‌گیری و نظارت

از آن جایی که این دستگاه به سامانه گزارش‌گیری مجهز شده قادر به ثبت اطلاعات حین فرآیند باز و همچنین صاف کردن ورق‌های استیل بوده و این ویژگی امکان افزایش نظارت و بهینه‌سازی فرآیند را مهیا خواهد کرد.

4 مزیت مهم استفاده از دستگاه رول بازکن

دستگاه‌های رول باز کن علاوه بر حفظ جان و ایمنی اپراتور مزایای دیگری نیز به همراه دارند که در این قسمت به آن‌ها خواهیم پرداخت.

  1. بهبود بهره وری با دستگاه رول بازکن

استفاده از دستگاه‌های رول بازکن می‌تواند بهره وری را در حین کار افزایش دهد. بازکردن و تعویض شیت‌ها با سرعت و دقت بالا، زمان لازم برای مهیا کردن شیت‌ها برای استفاده در فرآیند بعدی را کاهش داده و این مسأله علاوه بر افزایش تولید منجر به بهبود برنامه‌ریزی فرآیند خواهد شد.

  1. دقت بالا و توانایی کنترل قوی در دستگاه رول بازکن

دستگاه رول باز کن قادر است که دو فاکتور تنش و سرعت را در حین باز کردن شیت‌ها کنترل کند. این ویژگی به اپراتور‌ها اجازه می‌دهد تا شیت‌ها را با دقت بالا و به شکلی یکنواخت باز کنند و بدین ترتیب شاهد بهبود و افزایش کیفیت تولید و کاهش بروز خطا در کار خواهیم بود.

  1. انعطاف‌پذیری و سازگاری

نحوه عملکرد دستگاه رول بازکن به گونه‌ای است که با انواع مختلف شیت‌ها به راحتی سازگار می‌شود. از آن جایی این دستگاه می‌تواند با توجه به پارامتر‌های مورد نیاز به راحتی تنظیم و تغییر داده شود، از قابلیت باز کردن شیت در هر نوعی و متناسب با هر صنعتی برخوردار است.

  1. استفاده از دستگاه رول بازکن و صرفه‌جویی در زمان و هزینه 

استفاده از دستگاه‌های رول باز کن باعث می‌شود که زمان باز کردن و تعویض شیت به طور قابل توجهی کاهش یابد.

کاربرد انواع دستگاه رول بازکن

با توجه به توضیحاتی که در مورد نحوه عملکرد دستگاه رول بازکن مطرح شد، این دستگاه در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد که در این قسمت به آن‌ها اشاره‌ای خواهیم کرد.

صنعت ساختمان: دستگاه رول بازکن‌ برای بازکردن و جایگزینی شیت در ساختمان‌سازی استفاده می‌شود. این شیت‌ها می‌توانند از نوع فلز، پلاستیک و یا کامپوزیت باشند. صنعت سازه های ال اس اف یکی از این صنایع در صنعت ساختمان است که از دستگاه رول بازکن در آن استفاده می شود.

صنعت خودرو: در صنعت خودرو نیز از دستگاه‌های رول باز کن برای بازکردن شیت‌های فلزی استفاده می‌شود. این شیت‌ها برای ساخت قطعات خودرو همچون بدنه، درب، کاپوت و سقف به کار گرفته می‌شوند.

صنایع فلزی: در صنایع فلزی از دستگاه‌های رول بازکن برای بازکردن و جایگزینی شیت‌ها در فرآیند‌های مختلف تولید و فرآوری استفاده می‌شود. این شیت‌ها می‌توانند از فولاد، آلومینیوم و یا مس باشند.

صنایع چوب و مبلمان: تخته های فشرده و شیت های چوب در این صنعت توسط این دستگاه با دقت بالا باز و جایگزین می‌شوند. شیت های باز شده را می‌توان در ساخت مبلمان، کابینت آشپزخانه، درب و پنجره و یا دیگر محصولات چوبی به کار گرفت.

صنعت بسته‌بندی: دستگاه‌های رول بازکن در صنعت بسته‌بندی به منظور باز کردن و جایگزینی شیت‌های پلاستیک و فیلم‌های بسته‌بندی مورد استفاده قرار می‌گیرد. از این شیت‌ها برای بسته‌بندی انواع محصولات در صنایعی مانند مواد غذایی، دارویی و خانگی استفاده می‌شود.

دلیل انتخاب فامتک برای خرید دستگاه رول بازکن

دستگاه رول باز کن از جمله تجهیزاتی است که به دلیل مزایا و فواید بیشمار در صنایع مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرد. از آن جایی که در حین فرآیند تولید می‌بایست علاوه بر کیفیت محصول به ایمنی اپراتور نیز توجه شود، بهتر است خرید از فروشنده‌ای معتبر انجام شود.

ما در فامتک به عنوان یکی از تولیدکنندگان با سابقه در زمینه تولید دستگاه رول بازکن، انواع فیدر، دستگاه برش رول به شیت و انواع دستگاه های صنعتی این اطمینان را به شما می دهیم که با توجه به سال‌ها فعالیت در این زمینه محصولاتی با بالاترین کیفیت را به بازار ارائه دهیم. کارشناسان ما در این مجموعه در هر شرایطی پاسخگوی سؤالات مشتریان خواهند بود. اگر علاوه بر مطالبی که در این مقاله ذکر شد، سؤالات دیگری در مورد نحوه عملکرد دستگاه رول بازکن داشته باشید می‌توانید با همکاران و کارشناسان ما در فامتک با شماره های 02155278614 -09120282151 – 02166570679 ارتباط برقرار کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *