دستگاه برش رول به رول چیست

دستگاه برش رول به رول چیست؟ چه کاربردی در صنایع دارد؟

دستگاه برش رول به رول یکی از پرکاربردترین دستگاه هایی است که در صنایعی که نیاز به برش دادن رول های بزرگ کاغذ، و یا رول های بزرگ پلیمری دارند استفاده می شود.

از دیگر کاربردهای دستگاه برش رول به رول این است که می تواند به وسیله ی این دستگاه ها رول های بزرگ آلمینیومی، رول های کاغذ های برچسب دار و امثال این محصولات تولیدی را به رول های کوچکتر تبدیل کرد.

زمانی که این محصولات را به رول های کوچکتر تبدیل کنیم می توانیم از آن ها در صنایع دیگری نظیر بسته بندی و یا عایق بندی استفاده کنیم.

دستگاه برش رول به رول مجهز به نگهدارنده ی چاقوی دقیق است که به وسیله ی آن می توان برش های دقیق و کاربردی بر روی محصول مورد نظر ایجاد کرد.

( به شما پیشنهاد می شود دستگاه برش رول به شیت را مطالعه و اطلاعات جامعی در این ارتباط کسب کنید. )

 

دستگاه برش رول به شیت یکی از تجهیزات پر طدفدار امروزه محسوب می شود که در صنایع نقش کلیدی ایفا می کند. این دستگاه با برش مواد به صورت رول شکل، پاسخگوی نیاز تولید کنندگان در ارتباط با بهینه سازی فرایند تولید است.

انواع دستگاه برش رول به شیت

دستگاه‌ برش رول به شیت در در نوع کلی دستی و اتوماتیک عرضه می شود.

از مدل دستی دستگاه برش رول به شیت برای صنایع با حجم کاری کمتر و کار سبک تر استفاده می شود.

مدل اتوماتیک این دستگاه جهت کارهایی با حجم بالا و سنگین ارائه می شود. در این مدل، هدایت عملیات برش توسط سیستم های کنترل پنوماتیکی یا الکتریکی انجام می شود.

با استقاده از این کنترل کننده ها می توان طول و عرض و تعداد برش ها را به طور دقیق تنظیم و تعیین کرد. این امر سبب می شود دقت و ظرافت کار بالا رفته و به تبع آن میزان ضایعات تا حداقل ممکن کاهش یابد.

عملکرد دستگاه برش رول به شیت

دستگاه برش رول به شیت با استفاده از تیغه های مخصوص انواع مواد را به صورت رول با ابعاد مختلف با دقت بالا برش می دهد. این فرآیند قابلیت استفاده در صنایع مختلف مانند کاغذ، پلاستیک، فویل، الیاف و فلزات و.. را دارد .

مزایای استفاده از دستگاه برش رول به شیت

استفاده از دستگاه برش رول به شیت برای صنایع مختلف مزیت های زیادی دارد.

از جمله مزایای این دستگاه می توان به افزایش سرعت و راندمان تولید، کاهش ضایعات، قابلیت انعطاف‌پذیری، افزایش ایمنی کار و .. اشاره کرد.

کاربرد دستگاه برش رول به شیت

دستگاه‌ برش رول به شیت در صنایعی مانند صنعت کاغذ و مقوا، صنعت پلاستیک، صنعت فویل و آلومینیوم، صنعت الیاف و پارچه و .. کاربرد دارد.

نکات مهم در هنگام انتخاب دستگاه برش رول به شیت

اگر به دنبال انتخاب یک دستگاه برش رول به شیت مناسب برای فضای صنعتی خود هستید، حتما می دانید که باید به عوامل توجه کنید. در این جا ما یکی سری از این عوامل را برای شما ذکر می کنیم:

نوع ماده: در هنگام خرید به نوع ماده ای که برش قرار است داده شود توجه کرده و دستگاه برش خود را بر اساس آن انتخاب کنید.

ابعاد و ظرفیت برش: شما در فضای صنعتی خود باید به این موضوع توجه کنید که چه حجمی را با چه ابعادی قرار است برش دهید، این در انتخاب دستگاه مناسب بسیار حائز اهمیت است.

دقت: اگر به دنبال دستگاهی با دقت بالا هستید باید دستگاه تان را با توجه به این منظظور انتخاب کنید.

قابلیت‌های اضافی: برخی از دستگاه‌ها، یک سری قابلیت‌های اضافه  مانند سیستم جمع‌آوری ضایعات، سیستم کنترل اتوماتیک و … دارند. این جزو محاسن دستگاه به شمار می رود.

قیمت: برای خرید دستگاه ابتدا به بودجه ای که برای این موضوع در نظر گرفته اید باید توجه کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر همین حالا با ما تماس بگیرید.

شماره های تماس با ما:

02155278614 – 09120282151 – 02166570679 – 09123399652

ویژگی های دستگاه برش رول به رول

  • برای اطمینان از مرتب بودن کویل های دستگاه برش رول به رول، سیستم تصحیح تغذیه برای اطمینان از مرتب بودن، قابل تنظیم است.  از ویژگی های این دستگاه قابلیت تنظیم آن به صورت تخصصی و مهندسی است.
  • تیغه ی دستگاه برش رول به رول بسیار تیز و نازک است . این تیغه ی آلیاژی علاوه بر عملکرد خوب و عمر طولانی کیفیت برش بسیار خوب و کاربردی نیز دارد.
  • برش های دستگاه برش رول به رول دقیق است و در محصول نهایی موج و یا فرورفتگی مشاهده نمی شود.
  • می توان از دستگاه برش رول به رول برای برش محصولات مختلفی استفاده کرد. چرا که زوایای برش تیغه قابل تنظیم است. می توان بر اساس ضخامت محصولی که قصد برش آن را داریم زاویه ی برش دستگاه را تنظیم کنیم.
  • دستگاه برش رول به رول مجهز به حذف کننده ی گرد و غبار است.

برش رول به رول ورق های فلزی

ورق های فلزی که برای استفاده در صنایع و ساختمان سازی مورد استفاده قرار می گیرند باید به اندازه ی کوچکتری تبدیل بشوند.

این ورق های کوچکتر با استفاده از دو نوع دستگاه یعنی دستگاه برش رول به رول و دستگاه برش رول به شیت یه وجود می آیند.

این ورق های استاندارد که در صنایع مختلف و در ساختمان سازی مورد استفاده قرار می گیرند، در کارخانجات به وسیله ی ماشین آلات برشکاری مخصوص تولید می شوند.

در برش ورقه های فلزی به روش برش به صورت رول به رول، برشکاری، بعد از عبور ورقه های فلزی از قسمت تیغه ها به صورت طولی نوار های باریک رول شده تولید می کند.

در تولید ورق های فلزی به روش رول به شیت ورق های فلزی به وسیله ی تیغه های برش بعد از عبور از دستگاه های برش کاری به صورت صاف برش می خورند.

(آیا می دانید دستگاه رول بازکن چیست؟ >دستگاه رول بازکن )

برش لیزری

روش دیگری برای برش صفحات فلزی وجود دارد که در آن برش به وسیله ی اشعه ی لیزر صورت می پذیرد.

همچنین از برش لیزری برای حکاکی و ثبت تصاویری که بر روی بازاریابی بهتر محصولات تاثیر مثبت دارند استفاده می شود و پارچه، کاغذ، فلزات، چوب و غیره را با استفاده از دستگاه های دارای برش لیزری زیباسازی می کنند.

شرکت فام تک

تاسیس کارخانه فامتک از سال 2005 انجام و با ساخت قالب های صنعتی و دستگاه های خاص انجام شد.

بعد از آشنایی این شرکت با دستگاه های فیدر و رول بازکن در کشورهای اروپایی تصمیم بر  این شد که این شرکت خط تولید این دستگاه ها را در داخل کارخانه خود با نظارت متخصصین اروپایی و همکاری کشورهای ترکیه ای انجام دهد.

امروز این شرکت در سبد محصولات تولیدی خود تولید دستگاه رول به رول و انواع فیدر و رول بازکن و انواع دستگاه های صنعتی را با بالاترین کیفیت دارد.

برای مشاوره و خرید می توانید همینحالا با ما تماس بگیرید.

تماس با ما با شماره های :02155278614 – 09120282151 – 02166570679 – 09123399652

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *