انواع دستگاه برش رول به شیت

انواع دستگاه برش رول به شیت

در این مقاله در تلاشیم تا انواع دستگاه برش رول به شیت را به شما معرفی کرده و شما را با مزایای دستگاه برش رول به شیت آشنا کنیم.

در دنیای مدرن امروزی، با توسعه دانش شاهد پیچیدگی‌هایی زیادی در اطرافمان هستیم. بدین ترتیب نیاز به دستگاه هایی‌ که توانایی مدیریت چنین پیچیدگی‌ها را داشته باشند، بیش از هر زمان دیگری احساس می‌شود.

نحوه عملکرد دستگاه برش رول به شبت به این صورت است که  دستگاه برش رول به شیت، با استفاده از نیروی مکانیکی و هیدرولیکی و از طریق اندازه‌گیری و کنترل دقیق فرآیند، مواد شیتی را به اشکال مختلف تبدیل می کنند. در این مقاله قصد داریم تا شما را با کاربرد‌ها، و انواع مختلف از دستگاه‌های برش رول به شیت که در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند، آشنا کنیم.

انواع دستگاه برش رول به شیت کدامند؟

تقسیم‌بندی انواع دستگاه برش رول به شیت بر اساس چند فاکتور صورت می‌پذیرد. دستگاه‌های برش رول به شیت علاوه بر نوع ماده‌ای که برش می‌دهند، براساس نوع تیغه مورد استفاده نیز تقسیم‌بندی می‌شوند. در این قسمت به چند نوع از دستگاه‌های برش رول به شیت اشاره می‌کنیم.

دستگاه برش رول به شیت فلزی: این دستگاه به منظور برش دادن ورق‌های فلزی که ضخامت‌های مختلفی دارند، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

دستگاه برش رول به شیت غیرفلزی: از این دستگاه به منظور برش دادن ورق‌های غیرفلزی همچون کاغذ، پلاستیک، و غیره استفاده می‌شود.

دستگاه برش رول به شیت با تیغه دوار: علت نامگذاری این دستگاه، تیغه دواری است که به منظور برش دادن ورق‌های فلزی در آن تعبیه شده است.

دستگاه برش رول به شیت با تیغه خطی: در این نوع از دستگاه‌های برش رول به شیت از تیغه‌ای به جنس فلز برای برش دادن ورق‌های فلزی استفاده می‌شود.

گروه تولیدی صنعتی فام تک، تولید کننده انواع دستگاه های صنعتی از جمله دستگاه برش رول به شیت، انواع فیدر، رول بازکن همواره در تلاش بوده تا با بالاترین سطح کیفیت محصولات را در داخل کشور تولید نماید.

برای کسب اطلاعات بیشتر همین حالا با شماره های 02155278614 -09120282151 – 02166570679 تماس حاصل فرمایید. 

7 مزیت مهم استفاده از دستگاه های مختلف برش رول به شیت

مزایا و فواید استفاده از انواع دستگاه رول به شیت باعث شده تا به یک ابزار ضروری و حیاتی در صنایع مختلف تبدیل شود. دستگاه رول به شیت این قابلیت را دارد تا مواد شیتی را به اشکال مختلفی تغییر شکل دهد و این ویژگی باعث شده تا در صنایع مختلف  به کار گرفته شود. در این قسمت قصد داریم تا به مزایای استفاده از دستگاه‌های برش رول به شیت بپردازیم.

  • دقت و کیفیت بالا دستگاه برش رول به شیت

دستگاه‌های رول به شیت می‌توانند قطعاتی با دقت بالا و کیفیت عالی تولید کنند. این دقت و کیفیت علاوه بر کاهش ضایعات در افزایش سازگاری با الزامات طراحی مؤثر واقع شده است.

  • تنوع شکل‌ها در دستگاه برش رول به شیت

دستگاه‌های رول به شیت این قابلیت را دارند تا اشکال و قطعات مختلفی همچون خم شده و یا نورد شده را تولید کنند. این تنوع اشکال انعطاف‌پذیری تولید محصول را افزایش می‌دهد.

  • کاهش هزینه و زمان با دستگاه برش رول به شیت

 استفاده از دستگاه‌های رول به شیت علاوه بر کاهش هزینه‌ها در زمان نیز صرفه‌جویی می‌کند. اثر بخشی این تجهیزات در افزایش بهره وری و کاهش هزینه‌های ناشی از تولید به اثبات رسیده است.

  • افزایش سازگاری با الزامات طراحی

 دستگاه رول به شیت می‌تواند شکل مواد را با دقت بالا تغییر دهد. این ویژگی سازگاری محصول با الزامات طراحی را افزایش می‌دهد.

  • کاهش ضایعات مواد با استفاده از دستگاه برش رول به شیت

در انواع دستگاه برش رول به شیت، دقت بالایی هنگام تغییر شکل مواد اعمال می‌شود. این ویژگی به کاهش ضایعات مواد در طول فرآیند تولید کمک خواهد کرد.

  • تسهیل در تولید انبوه با دستگاه برش رول به شیت

 قابلیت تبدیل سریع مواد شیتی باعث تسهیل تولید انبوه محصولات و در نتیجه افزایش تولید و فروش می‌شود.

  • دستگاه برش رول به شیت و  افزایش تنوع محصول

انواع دستگاه رول به شیت قادر هستند تا مواد را به اشکال مختلفی تغییر شکل دهند و همین مسأله افزایش تنوع محصول را به همراه خواهد داشت

» مطالعه بیشتر: رول بازکن

کاربرد انواع دستگاه رول به شیت

دستگاه رول به شیت با توانایی تغییر شکل مواد شیتی به اشکال مختلف، در صنایع و متنوعی به کار می‌رود. این دستگاه نقش بسزایی در بهبود فرآیند‌های تولید و کیفیت محصولات در صنایع مختلف ایفا می‌کند که در این قسمت به آنها خواهیم پرداخت.

صنعت خودرو

یکی از مهمترین کاربرد‌های ماشین‌های رول به شیت در صنعت خودروسازی است. این دستگاه برای تولید قطعات بدنه مانند درب، پنجره، شاسی و پانل‌های داخلی استفاده می‌شود. توانایی دستگاه در تغییر شکل‌ با اعمال دقت بالا، تضمین کننده تولید قطعاتی با کیفیت بالا خواهد بود.

صنعت ساخت و ساز

دستگاه رول به شیت به طور گسترده در صنعت ساخت و ساز استفاده می‌شود. از جمله محصولات تولید شده توسط این دستگاه می‌توان به انواع پروفیل، قرنیز، سقف فلزی و پانل دیواری اشاره کرد.

صنعت ماشین سازی

در صنعت ماشین سازی، از دستگاه برش رول به شیت برای تولید انواع قطعات ماشین آلات، ابزار و تجهیزات صنعتی استفاده می‌شود.

صنایع خوردگی و ظروفی

از انواع دستگاه برش رول به شیت برای تولید محصولاتی مانند ظروف غذا، ظروف آشپزخانه و تجهیزات مواد غذایی نیز استفاده می‌شود. توانایی ایجاد اشکال پیچیده و خلاقانه چیزی است که این محصولات را در بازار متمایز می‌کند.

دلیل انتخاب فامتک برای خرید دستگاه‌های برش رول به شیت

دستگاه‌های برش رول به شیت توسط کمپانی‌های زیادی تولید می‌شود. اما خرید از یک مرجع معتبر و با سابقه خیال خریدار را از بابت تحویل محصولی با کیفیت آسوده خواهد کرد.

فامتک یکی از شرکت‌هایی است که کیفیت را در اولویت کاری خود قرار داده است. در این شرکت از مواد با کیفیتی در فرآیند تولید استفاده می‌شود، در حالی که جزئیات محصول نیز مورد توجه قرار می‌گیرد.

از دیگر دلایل انتخاب این شرکت این است که بعد از خرید دستگاه نیز توسط تیم پشتیبانی حمایت شده و کارشناسان تمام تلاش خود را در پاسخگویی به سؤالات و رفع مشکلات شما خواهند کرد.

اگر دوست دارید که انواع دستگاه برش رول به شیت با کیفیت منحصر به فرد و عملکرد بی‌نظیر را خریداری کنید، با کارشناسان و همکاران ما در فامتک تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *