مزایا و فواید استفاده از دستگاه رول به شیت

مزایا و فواید استفاده از دستگاه رول به شیت

آیا می دانید دستگاه رول به شیت چیست؟ آیا از مزایا و فواید استفاده از دستگاه رول به شیت مطلع هستید؟

 

دستگاه برش رول به شیت

دستگاه برش رول به شیت با انعطاف پذیری دادن به مواد شیتی باعث تغییر شکل دادن آن ها می شود.

در واقع امروزه دستگاه رول به شیت در بسیاری از صنایع کاربرد دارد.

مطمئنا با محصولات فلزی زیادی رو به رو بوده اید و از خودتان پرسیده اید که چگونه این محصولات فلزی به این شکل و شمایل درآمده اند.

دستگاه رول به شیت همان دستگاهی است که باعث شکل پذیری ورقه های فلزی می شود. در دستگاه رول به شیت ورقه های فلزی تغییر شکل پیدا کرده و برای استفاده ی مورد نظر آماده می شوند.

مثلا قوطی های کنسرو و یا قوطی های نوشابه ها به وسیله ی دستگاه رول به شیت درست شده اند.

دستگاه رول به شیت کاربرد فراوانی در حوزه ی خودروسازی دارد. بسیاری از قطعات فلزی با استفاده از دستگاه رول به شیت تولید می شوند. همچنین در صنعت هایی همانند هوا فضا تجهیزات پیشرفته ی هواپیمایی و بسیاری دیگر از صنایع از دستگاه رول به شیت استفاده می شود.

هر روزه در جهان تعداد بی شماری محصولات فلزی تولید می شود که با استفاده از دستگاه رول به شیت ساخته شده اند. هر طرف را که نگاه می کنید قطعاتی را می بیند که با استفاده از دستگاه رول به شیت به وجود آمده اند.

این دستگاه این مزیت را برای بسیاری از صنایع و تولیدی ها به وجود می آورد که محصولات خودشان را به هر شکل و شمایلی که دوست دارند تولید بکنند. استفاده از دستگاه رول به شیت به عنوان یک ابزار صنعتی سرعت تولید را افزایش می دهد و همچنین دقت طراحی و تولید قطعات صنعتی را افزایش می دهد. به همین ترتیب باعث افزایش کیفیت قطعات تولید شده می شود.

 

مزایا و فواید استفاده از دستگاه رول به شیت

  • سرعت تولید با دستگاه رول به شیت:

دستگاه برش رول به شیت می تواند در مدت زمان کمی مقدار قابل توجهی قطعه ی صنعتی تولید کند و همچنین توانایی تغییر شکل سریع مواد شیتی در یک مدت زمان کوتاه را دارد.

 استفاده از دستگاه برش رول به شیت در هر صنعت ساخت و سازی واجب است. تمام قطعات فلزی محصولات مکانیکی به وسیله ی دستگاه رول به شیت تولید می شود. استفاده از دستگاه برش رول به شیت استفاده از نیرو انسانی را به حداقل می رساند. در گذشته وقت و هزینه ی بسیاری برای برش رول به شیت صرف می شد. اما امروز با استفاده از دستگاه های نوین برش رول به شیت وقت و هزینه ی بسیاری در صنعت مورد نظر صرفه جویی می شود.

  • دستگاه رول به شیت و دقت و کیفیت بالا:

با استفاده از دستگاه رول به شیت می توان قطعات صنعتی مورد نظر را با دقت و کیفیت بسیار بالایی تولید کرده و باعث کاهش ضایعات محصولات تولیدی شد.

 در زمان قدیم که برای برش رول به شیت از نیروی انسانی استفاده می شد، دقت و ظرافت برش تا به اندازه ی امروز نبود. امروزه با استفاده از دستگاه های برش رول به شیت، صفحات فلزی در دقیق ترین اندازه و بدون کم و کسری برش داده می شوند و به پیشرفت صنعت مورد نظر کمک شایانی می کنند.

  • استفاده از دستگاه رول به شیت و تنوع در شکل قطعات تولیدی:

دستگاه برش رول به شیت قادر به تولید قطعاتی در سایز ها و اشکال مختلف هندسی است. می توان با این دستگاه به قطعات تولیدی انعطاف داده و آن ها را در هر شکل هندسی دلخواهی تولید نمود.

ظرافت و دقت دستگاه های رول به شیت آن قدر دقیق است که این اجازه را به صنعت گران می دهد که قطعات و صفحات فلزی دلخواه خودشان را داشته باشند. قطعات فلزی دلخواهی که می تواند در هر سایز اندازه و شکل هندسی برش داده بشوند.

  • کاهش هزینه ها و زمان با دستگاه رول به شیت:

استفاده از دستگاه برش رول به شیت باعث می شود که در وقت و هزینه صرفه جویی بشود و در مدت زمان اندکی به تعداد قطعات تولیدی مد نظر رسید در حالی که کمترین هزینه را برای تولید کرده ایم.

استفاده از هیچ ابزار دیگری به اندازه ی استفاده از دستگاه برش رول به شیت، نمی تواند در وقت و هزینه ی تولید کنندگان صرفه جویی کند. می توان به جرات گفت که هیچ ابزاری به خوبی دستگاه برش رول به شیت قادر به تولید قطعات ایده آل یک صنعت نیست. در یک صنعت ساخت و ساز مکانیکی نیاز به ابزار هایی بود که بتوانند قطعات ایده آل مورد نیاز را در کمترین زمان ممکن تولید کنند. به همین علت ها بود که مهندسین دست به ساخت دستگاه برش رول به شیت زدند.

 

مزایای دیگر استفاده از دستگاه برش رول به شیت:

  • انطباق با نیاز های طراح تولیدی:

دستگاه برش رول به شیت توانایی این را دارد که مواد را به هر شکل دلخواهی که مورد نظر طراح است برش داده و به ان فرم و شکل بدهد.

  • کاهش ضایعات:

از انجایی که برش ورقه ها با دقت و توانایی بسیار بالایی صورت می پذیرد، ضایعات قطعه ای که در حال پردازش است به حداقل می رسد و از همین جهت در هزینه ی تمام شده ی نهایی تولید محصول صرفه جویی قابل توجهی می شود.

  • راحتی در تولید به اندازه ی انبوه:

اگر قصد تولید ورقه های شیت به صورت انبوه را داشته باشیم و در عین حال بخواهیم که این شیت ها در شکل و طراحی مورد نظر برش داده بشوند، بهترین ابزاری که می توانیم برای برش شیت ها از آن استفاده کنیم دستگاه برش رول به شیت است.  این دستگاه منجر به تولید انبوه در مدت زمان کوتاه تر و به طبع درآمد بیشتر می شود.

  • افزایش تنوع محصولات:

می شود با استفاده از دستگاه برش رول به رول ورقه های فلزی و یا پلی اتیلن را به اشکال هندسی مختلف و متفاوتی تولید کرد. از همین جهت استفاده از دستگاه برش رول به شیت باعث می شود که به صورت ناخودآگاه تنوع زیادی در محصولات تولیدی یک کارخانه به وجود بیاید.

نتیجه گیری

تمام هدف های یک واحد صنعتی تولیدی رسیدن به حداکثر تولید در مدت زمان اندک و بعد به طبع این موضوع، رسیدن به درآمد بیشتر است. و از آنجایی که تمام اهداف اقتصادی و صنعتی با استفاده از دستگاه برش رول به شیت برآورده می شود.

تمام صاحبان صنایع به خوبی می دانند که باید برای استفاده های بهتر از وقت و صرفه جویی در مواد اولیه از دستگاه برش رول به شیت استفاده کنند.

شرکت فام تک تولید کننده انواع قالب های صنعتی و دستگاه های خاص از سال 2005 شروع به فعالیت نمود و بعد از اشنایی با خط تولید دستگاه برش رول به شیت و انواع فیدر و رول باز کن در کشورهای اروپایی تصمیم گرفت در راستای ایجاد اشتغال و همراهی و کمک و رفع نیازهای بسیاری از صنایع موجود در کشور تصمیم گرفت خط تولید این محصولات را با نظارت متخصصین اروپایی در کشور ایجاد کند و امروز به تولید و صادرات این دستگاه ها مشغول است.

اینکه دستگاه رول به شیت بتواند نیاز های یک صنعت را برآورده کند اهمیت ویژه ای دارد. فام تک همیشه سعی نموده است دستگاه هایی برای برش رول به شیت عرضه کند که دارای توانایی های ایده آل باشند.

استفاده از دستگاه های برش رول به شیت استاندارد در اولیوت هر صنعتی است. فام تک دارای انواه و اقسام تجهیزاتی است که با استفاده از آن ها می توان قطعات ایده آل را تولید نمود.

دستگاه های برش رول به شیت که توسط فام تک تولید و عرضه می شوند می توانند نیاز های هر صنعتی را برآورده کنند. همانطور که در این مقاله گفته شد، صنایع بیشماری نیاز به قطعات فلزی دارند. قطعات فلزی در اطراف ما در هر وسیله ای که فکر می کنید وجود دارد.

برای تولید تمام این صفحات فلزی به نوعی از دستگاه برش رول به شیت استفاده می شود. امیدواریم که توانسته باشیم تا حدود بسیار زیادی شما را با ویژگی های مهم دستگاه برش رول به شیت آشنا کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *