کاربرد فیدر در معدن

کاربرد فیدر در معدن

آیا می دانید کاربرد فیدر در معدن چیست؟

فیدر ماشینی است که بر روی یک غلطک طویل همانند یک تردمیل دراز مواد معدنی را از درون معادن به درون دستگاه سنگ شکن هدایت می کند و به آن خوراک می دهد. کاربرد فیدر در معدن به انتقال مواد معدنی و سنگ های استخراجی از معدن به ماشین آلات استخراج خلاصه نمی شود. فیدر ها در صنعت کاربرد ها و فواید زیادی دارند که در این مطلب به شفاف سازی آن ها خواهیم پرداخت.

فیدر در معادن باعث بالا رفتن راندمان روند استخراج می شود و حضور یک فیدر قدرتمند برای یک معدن ضروری است.

انواع فیدر

 انواع فیدر را می توان در 4 دسته تقسیم بندی کرد:

  1. فیدر لرزشی
  2. فیدر زنجیری
  3. فیدر گریزلی
  4. فیدر شاطونی

فیدر لرزشی

یک نوع دیگر از انواع فیدر، فیدر لرزشی است که همانند یک الک، با حرکت های ریز و یکنواخت خود مواد اولیه را به طور یکنواخت به دستگاه سنگ شکن منتقل می کند.

فیدر های لرزشی در ابتدای خط خرد کردن سنگ های معدنی قرار می گیرند و می توانند در مدت زمان طولانی و به صورت مستمر در عملیات سنگ شکنی فعالیت کنند.

فیدر زنجیری

در بین فیدر های معدنی فیدر زنجیری قدرت بسیار زیادی برای جا به جایی سنگ های بزرگ دارد. فیدر زنجیری در زیر فشار سنگین سنگ های معدنی متوقف نمی شود و به صورت یکنواخت سنگ شکن را تغذیه می کند.

فیدر گریزلی

از فیدر های گریزلی بیشتر برای تفکیک شن و ماسه استفاده می شود. فیدر های گریزلی به عنوان فیدر های شبکه ای هم شناخته می شوند.

فیدر شاطونی

نوع 4 از انواع فیدر، فیدرهای شاطونی برای تغذیه ی خطوط با فرآورده های مواد معدنی درشت و مرطوب مناسب هستند. سینی این  فیدر ها هم قابلیت رفت و هم قابلیت برگشت دارند.

از دیگر دستگاه های موجود در صنعت می توان به دستگاه برش رول به شیت و رول بازکن اشاره کرد. در ارتباط با این موضوع هرگونه سوالی دارید با ما تماس بگیرید.

نحوه عملکرد فیدر در معدن

دستگاه فیدر به عنوان جایگزین نیروی انسانی ساخته شده است و در یک معدن کار چندین نیروی انسانی را به راحتی انجام می دهد. مصالحی که باید به سختی توسط کارگران معدن به دستگاه سنگ شکن هدایت بشوند به راحتی توسط فیدر ها به سنگ شکن ها انتقال پیدا می کنند.

مواد معدنی برای رسیدن به ماشین آلاتی از قبیل سنگ شکن، کانوایر، میکسر و غیره با فیدر حمل می شوند و فیدر مواد مختلف را بر روی خود به سمت این دستگاه ها هدایت می کند.

فیدر ها با حرکت های مهندسی شده ی خود، حرکت هایی همانند حرکت های ارتعاشی، رفت و برگشتی، و یا الک کردن و ویبراسیون مواد را دانه دانه و تفکیک بندی کرده و در ابعاد و اندازه های مناسب به برای ورود به دستگاه های معدنی بعد از خود آماده می کنند.

مزایای فیدر

  • فیدر ها بازدهی یکنواختی دارند و این به این معنی است که در طول فعالیت استخراج یک معدن سرعت و بازدهی کار از یک زمان مشخص و معین کمتر نخواهد شد.
  • فیدر ها سرعت بیشتر و مصرف برق کمتری برای حمل مواد معدنی نسبت به لودر ها و نیرو های انسانی دارند.
  • فیدر ها نه تنها به خاطر سرعت و افزایش راندمان و بازدهی روند استخراج معدن بلکه به خاطر یک توانایی منحصر به فرد مورد استفاده قرار می گیرند و آن هم این است که فیدر ها توانایی دانه دانه و تفکیک کردن مواد معدنی دارند.
  • فیدر ها باعث می شوند که حجم ورودی به دستگاه های معدنی کنترل شود و از همین جهت فشار یا سنگینی بیش از حد به دستگاه های معدنی وارد نمی شود، از خرابی احتمالی ماشین آلات جلوگیری خواهد شد و عمر مفید آن ها افزایش خواهد پیدا کرد.
  • ساختار و مکانیک فیدر ها به شدت محکم و مقاوم است و فیدر ها هر چند سال یکبار نیاز به بازسازی و تعمیرات دارند.

فام تک سازنده انواع فیدر

فامتک از سال 2005 با نام گروه مهندسی وساخت نوآوران در راستای یاری و کمک به تولید کنندگان داخلی شروع به ساخت قالب های صنعتی و دستگاه های خاص نمود.

این شرکت بعد از آشنایی با روند خط تولید دستگاه رول بازکن و انواع فیدر، دستگاه برش رول به شیت و .. در کشورهای اروپایی تصمیم گرفت این محصولات را در داخل کشور تهیه و خط تولید آن را ایجاد کند و به همین دلیل با تلاش فراوان و نظارت متخصصین اروپایی و ترکیه ای تصمیم گرفت آن را به سبد محصولات تولیدی خود اضافه کند.

>> کاربرد فیدر در گریتینگ سازی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *