کاربرد فیدر در صنعت بسته بندی

کاربرد فیدر در صنعت بسته بندی

کاربرد فیدر در صنعت بسته بندی چیست؟ فیدر ها وظیفه انتقال مواد و تجهیزات به طور یکنواخت و منظم در خط تولید را بر عهده دارند. feeder ها در انواع مختلفی وجود دارند، اما همگی آنها تقریبا عملکرد یکسانی دارند.

از این نوع دستگاه ها برای تغذیه انواع مواد به ماشین آلات بسته بندی استفاده می شود، این مواد شامل انواع بطری ها، قوطی ها، کیسه ها، جعبه ها، مواد غذایی، محصولات دارویی و غیره استفاده می شود.

انواع دستگاه فیدر در صنعت بسته بندی

انواع فیدر وجود دارد که در صنعت بسته بندی از آن می توان استفاده می شود، برخی از رایج ترین آنها عبارتند از :

  • فیدرهای ارتعاشی:

که این فیدرها از لرزش برای برای حرکت مواد از جمله بطری ها، کیسه ها، و قوطی ها استفاده می شود. لرزش توسط موتوری الکتریک ایجاد می گردد، صفحه فلزی بطری ها و کیسه ها را به جلو عقب می لرزاند و  مواد به جلو میدهد.

  • فیدرهای نوار نقاله:

این نوع فیدرها از یک نقاله برای انتقال مواد استفاده می کند، این فیدر برای موادی که باید آهسته حرکت کند، مناسبند، موادی که توسط این فیدر منتقل میشود می توان به جعبه ها، کیسه ها و پاکت ها، تغذیه مواد مایع مورد استفاده قرار می گیرد.

  • فیدر پنوماتیک:

فیدر پوماتیک از هوا برای انتقال موادی که نیاز به بسته بندی دارند استفاده می کند

فیدرهای دیگری که در این صنایع کاربرد دارند، می توان به فیدر گریز از مرکز اشاره کرد.

نحوه بسته بندی محصولات در دستگاه فیدر

نحوه بسته بندی محصولات در دستگاه فیدر به محصول مورد نظر بستگی دارد.

  • بسته بندی محصولات جامد :

فیدرها در بسته بندی محصولات جامد نقش حیاتی دارند، فیدرها بطرها و قوطی ها به صورت منظم و با دقت بالا به دستگاه های پرکن و درب بندی منتقل می کنند. فیدرهای اتوماتیک می توانند جعبه ها و کارتن ها را به صورت تکی و یا دسته ای جا به جا نمایند. همچنین از فیدرها برای انتقال محصولات فله ای مانند حبوبات، آجیل و میوه به دستگاه های بسته بندی ساشه ای، کیسه ای و قوطی به کار می رود. در نوع صنعتی برای انتقال قطعاتی مانند پیچ، مهره، واشر استفاده می گردد.

  • بسته بندی محصولات مایع :

در بسته‌بندی محصولات مایع، سیستم تزریق یا پمپ‌های خاصی برای انتقال مایعات به دستگاه فیدر استفاده می‌شود. این پمپ‌ها به صورت اتوماتیک کنترل می‌شوند تا مقدار دقیقی از مایع به دستگاه فیدر تزریق شود، با استفاده از فیدر محصولات مایعی مانند کنسروها، رب های گوجه فرنگی و کیسه های مایعات مثل شیر، آب میوه بسته بندی می شود.

  • بسته بندی مواد پودری :

از فیدر پودری برای بسته بندی محصولاتی مانند آرد، شکر، قهوه، پودرهای دارویی و شیمایی استفاده می شود، محصول پودری در مخزن دستگاه ریخته می شود و سپس توسط بخش توزین، مقدار دقیق پودر برای هر بسته اندازه گیری می شود، پودر توسط قیف وارد پاکت، قوطی یا شاسه ریخته می شود و در نهایت بسته بندی می گردد.

>> ایا می دانید دستگاه برش رول به شیت چیست؟ آیا کاربرد دستگاه رول بازکن در صنایع مختلف را می دانید؟ با ما در گروه صنعتی تولیدی فام تک همین حالا تماس بگیرد. ما آماده ارائه هرگونه مشاوره رایگان به شما عزیزان هستیم..

فرآیند بسته بندی محصولات در دستگاه فیدر

  • تغذیه دستگاه فیدر:

محصولات به صورت دستی یا اتوماتیک به مخزن دستگاه فیدر بارگیری می شوند، در این مرحله تنظیمات لازم اعم از سرعت و دقت انجام می شود. سرعت بسته بندی یک خط با توجه به نوع فیدر متفاوت است و می تواند از 80 بسته به بالا در دقیقه باشد.

  • سیستم انتقال:

تمامی فیدرها از سیستم انتقال، مانند نوار نقاله، لوله یا مارپیچ به محل بسته بندی استفاده می کنند .

  • محل بسته بندی :

محصولات در محل مناسب بسته بندی، مانند قیف، قالب یا ساشه قرار می گیرند و تنظیمات لازم برای قرارگیری دقیق محصولات در بسته بندی انجام می شود.

  • بسته بندی نهایی

بسته بندی نهایی توسط سیستم بسته بندی مانند دوخت، پرس یا چسب انجام می شود.

نتیجه گیری

محصولات متنوعی را با استفاده از دستگاه فیدر می توان بسته بندی نمود و این دستگاه کاربرد های بسیاری در صنعت بسته بندی دارد، با تنظیمات دقیق، کنترل کیفیت و رعایت بهداشت، می توان راندمان این بخش را بالا برد و بسته بندی با کیفیتی ارائه نمود.

کاربرد فیدر در داروسازی و صنایع غذایی نیز قابل توجه است. در واقع فیدر در صنایع بسیارب کاربرد دارد.

شرکت فام تک تولید کننده انواع دستگاه رول بازکن، دستگاه برش رول به شیت، انواع فیدر، دستگاه برش رول به رول و … با چند دهه سابقه و فعالیت در حوزه تولید دستگاه و قالب های صنعتی و در پی تلاش برای تولید و اجرای خط تولید این ماشین آلات در داخل کشور با بهره گیری از دانش و نظارت متخصصین اروپایی و کشورهای همجوار قدم بزرگی در صنعت برداشته و هدف خویش را همواره بر افزایش کیفیت محصولات قرار داده است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *