قیمت دستگاه رول بازکن

قیمت دستگاه رول بازکن

قیمت دستگاه رول بازکن

با پیشرفت علم و تکنولوژی استفاده از تسمه‌ها روز به روز افزایش یافته است به شکلی که اکثر صنایع برای پیشبرد اهداف خود از تسمه استفاده می‌کنند. با توجه به اهمیت تسمه‌ها و استفاده از آنها در موارد مختلف وجود یک دستگاه که بتواند تسمه ها را بدون اینکه آسیب ببینند از یکدیگر جدا کند، بسیار لازم و ضروری است. دستگاه رول بازکن بخشی از یک دستگاه تسمه کش یا یک ابزار جداگانه می‌باشد که وظیفه هدایت و نگهداری تسمه را بر عهده دارد اما اینکه کاربرد این دستگاه در چه صنایعی است؟ عوامل موثر در تعیین قیمت دستگاه رول بازکن چه عواملی هستند؟سوالاتی می‌باشند که ما در این مقاله تحت عنوان قیمت دستگاه رول بازکن به آن پرداخته ایم. پس اگر شما نیز مایل به کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه و دانستن پاسخ این سوالات هستید تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

دستگاه رول بازکن چیست؟

دستگاه رول بازکن را می‌توانیم یک ساز و کار بسیار ساده بر پایه یک محور تعریف کنیم که رول تسمه در آن قرار گرفته و به راحتی باز، جابه جا و در نهایت به سمت دلخواه هدایت می‌شود. محور اصلی رول بازکن می‌تواند یک میله ساده باشد که درون تسمه می‌رود و تسمه را به سمت دلخواه هدایت و جابجا می‌کند. معمولاً دستگاه رول بازکن به شکل یک قطعه داخلی در نواع دستگاه تسمه کش برقی قرار می‌گیرد که برای راه اندازی و تغذیه دستگاه تسمه کش یکی  از انواع فیدر مورد استفاده قرار می‌گیرد. هرچند که باید توجه داشته باشید که دستگاه رول بازکن می‌تواند به عنوان یک دستگاه مجزا از دستگاه تسمه کش نیز مورد استفاده قرار گیرد. با توجه به این استقلال از رول بازکن به عنوان یک دستگاه مستقل در تمامی فعالیت‌های بسته‌بندی با تسمه استفاده می شود.

دستگاه رول به شیت

شاید در این قسمت از مقاله نیاز باشد که شما با دستگاه برش رول به شیت نیز آشنا شوید. چرا که بسیاری از افراد دستگاه برش رول به شیت را  با دستگاه رول باز کن اشتباه می‌گیرند. در مورد دستگاه رول به شیت باید بگوییم که این دستگاه یک ابزار پیچیده و بسیار پیشرفته می‌باشد که با بهره بردن از نیروهای مکانیکی و هیدرولیکی قادر به انجام عملیات انعطاف پذیری بر روی مواد شیتی فلزی است. این دستگاه قابلیت این را دارد که شکل مواد شیتی را از طریق اندازه‌ گیری و کنترل دقیق تغییر دهد. به شکلی که این امکان وجود دارد تا مواد را به اشکال مختلف تبدیل کرده و در نهایت محصول پیچیده و دقیق را به وجود بیاورد.

به این دستگاه در اصطلاح دستگاه برش رول به شیت میگویند.

 

کاربرد دستگاه رول بازکن در صنایع

دستگاه رول بازکن در صنایع مختلف و گوناگونی مورد استفاده قرار می‌گیرد. معمولاً در صنایعی که از تسمه پلاستیکی و فلزی استفاده میکنند نیاز به یک دستگاه رول بازکن نیز حس می‌شود. به شکل کلی می‌توانیم بگوییم در فرایندهایی که به شکل مستقیم از انواع دستگاه تسمه پرتابل استفاده می‌شود دستگاه رول بازکن مکمل اصلی این دستگاه می‌باشد. معمولاً از دستگاه رول باز کن در صنایع بسته بندی و برچسب زنی استفاده می‌شود. در واقع از رول بازکن به عنوان یک بخش از خطوط بسته‌بندی و تولید یاد می‌شود. این دستگاه با باز کردن رول باعث میشود تا محصولات از طریق جت پرینتر برچسب‌ زنی شده و سپس مجدداً بسته‌ بندی شوند. به شکل ویژه از این دستگاه در صنایع بسته‌بندی صنایع دارویی و صنایع مواد غذایی استفاده می‌شود.

عوامل موثر بر قیمت دستگاه رول بازکن

نه تنها برای خرید دستگاه رول باز کن بلکه برای خرید هر وسیله دیگری دانستن قیمت آن از اهمیت ویژه‌ای برای خریدار برخوردار است. در پاسخ به این سوال که قیمت دستگاه رول بازکن چقدر است باید بگوییم که قیمت این دستگاه به عوامل مختلفی بستگی دارد که مهمترین این عوامل عبارتند از:

1_ ظرفیت و تناژ کاری دستگاه

بدون شک یکی از مهمترین عوامل موثر در تعیین قیمت دستگاه رول باز کن تناژ کاری و ظرفیت دستگاه می‌باشد. تناژ کاری و ظرفیت دستگاه به معنای مقدار ورقی است که یک دستگاه می‌تواند در طول روز باز کند. هر چقدر این میزان بیشتر باشد یعنی تناژ و ظرفیت دستگاه بالاتر و در نهایت قیمت آن بیشتر است.

 

2_ کاربرد رول باز کن

یکی از عوامل مهم و تاثیرگذار در تعیین قیمت دستگاه رول باز کن کاربرد آن می‌باشد. اینکه دستگاه رول بازکن مخصوص باز کردن رول‌ های فلزی باشد یا پلاستیکی و یا اینکه قابلیت باز کردن هر دوی آنها را داشته باشد در تعیین قیمت بسیار تاثیر گذار می باشد.

3_ نرخ روز ارز

نه تنها قیمت دستگاه رول باز کن بلکه نرخ روز ارز بر قیمت بسیاری از وسایل مخصوصاً وسایل خارجی تاثیرگذار می‌باشد. پس قیمت دلار و یورو می‌تواند یک عامل موثر در تعیین قیمت دستگاه رول بازکن باشد.

 

4_ فروشگاهی که از آن اقدام به خرید دستگاه میکنید

اینکه شما دستگاه رول بازکن را از چه فروشگاه و یا از چه سایتی خریداری می‌کنید بسیار مهم و با اهمیت می‌باشد. هر چقدر که فروشگاه مد نظر شما یک فروشگاه معتبر و منصف باشد مسلماً می‌توانید دستگاه را با قیمت کمتری خریداری کنید.

نکات مهم در انتخاب و خرید دستگاه رول بازکن

برای اینکه بتوانید دستگاه رول بازکن خوبی خریداری کنید لازم است که در هنگام خرید به نکاتی توجه داشته باشید از مهمترین نکاتی که شما باید در هنگام خرید دستگاه به آن توجه داشته باشید می‌توان به:

شرکت تولید کننده دستگاه :

یکی  از عوامل موثر و تاثیرگذار در کیفیت  دستگاه رول بازکن، شرکتی است که این دستگاه را تولید کرده است. بدون شک برند و شرکت تولید کننده می‌تواند نقش بسزایی در کیفیت دستگاه داشته باشد.

امکانات و ویژگی های فنی:

امکانات و ویژگی‌های فنی دستگاه یکی دیگر از نکاتی است که شما در هنگام خرید دستگاه رول بازکن باید به آن توجه داشته باشید. بعضی از دستگاه‌ها دارای ویژگی‌هایی مانند کنترل هوشمند، تنظیمات چندگانه، سرعت و فشار تشخیص خطا و همچنین سیستم تغذیه یا یکی از بهترین انواع فیدر می‌باشد.

تناسب با نیازها:

شاید مهمترین و اساسی‌ترین نکته‌ای که شما در هنگام خرید دستگاه باید با آن توجه داشته باشید نیاز و توقع شما از دستگاه باشد. شما در هنگام خرید باید به این نکته‌ که دستگاه قرار است چه کاری برای شما انجام دهد توجه داشته باشید، آیا دستگاه قرار است تسمه‌های پلاستیکی را برای شما باز کند و یا اینکه کار شما با تسمه‌های استیل است و رول باز کن باید تسمه های استیل را باز کند.

چرا فام تک؟

ما در قسمت‌های قبلی این مقاله به اهمیت فروشگاهی که قرار است از آن دستگاه را خریداری کنیم پرداختیم. اما شاید این سوال برای شما وجود بیاید که چرا باید این دستگاه را از فام تک خریداری کنیم. در پاسخ به این سوال باید بگوییم که فام تک دارای یک سابقه درخشان در زمینه ارائه خدمات اندازه‌گیری و برش صفحات فلزی می‌باشد. به همین دلیل شما می‌توانید با خیال راحت این دستگاه را با بالاترین کیفیت و مناسب‌ترین قیمت از فام تک خریداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *